• PZL-23A "KARAŚ" Polski Samolot Bombowy - wersja wczesna

Symbol: MI/481303
Brak towaru
138.00
131.1 cena z kodem BLACK5
Program lojalnościowy dostępny jest tylko dla zalogowanych klientów.
Wpisz swój e-mail
Opinie
Wysyłka w ciągu 24 - 48h
Cena przesyłki 9.99
Odbiór osobisty - Warszawa 0
Paczkomaty InPost 9.99
Kurier Pocztex 14.99
Kurier Inpost 16.99
Kurier DPD 16.99
Kurier DHL 16.99
Kurier Pocztex - pobranie 17
Kurier Inpost - pobranie 19
Kurier DPD - pobranie 19
Kurier DHL - pobranie 19
Dostępność Brak towaru
Zostaw telefon
Model do sklejania wiernie odwzorowujący PZL-23A 'KARAŚ' Samolot Bombowy. Od jesieni 1932 powstały trzy prototypy oznaczone symbolami: PZL - 23/I, PZL - 23/II i PZL - 23/III. Badania wytrzymałościowe i statyczne PZL - 23/I zakończono w drugiej połowie 1933 r. Prototyp wzbił się w powietrze pod koniec 1934 r. W kolejnych wersjach doświadczalnych dokonywano wielu poprawek takich jak: likwidacja wibracji tylnej części kadłuba i usterzenia wysokości, wzmocnienie konstrukcji płata, poprawa widoczności z fotela pilota poprzez zwiększenie przeszklenia kabiny, opuszczenia o 10cm miejsca mocowania silnika, zastosowanie nowego pierścienia o mniejszym współczynniku Cx, zlikwidowano w kadłubie komorę bombową, przenosząc wyrzutniki pod skrzydła i pod kadłub i wiele innych. Łącznie wprowadzono ponad 100 zmian i usunięto kilkaset usterek. Wersję wzorcową pod nazwą PZL - 23 Karaś A wprowadzono do produkcji (od połowy 1935 r.) w liczbie 40 szt. w nowym zakładzie PZL WP-1 (Podlaskie Zakłady Lotnicze - Wytwórnia Płatowców nr 1) i sukcesywnie wchodziły one do uzbrojenia 1 Pułku Lotniczego oraz eksportowane były do Bułgarii. Podczas eksploatacji tego samolotu pojawiały się nowe usterki (m.in. zbyt słaby silnik, osiąganie małego pułapu z pełnym uzbrojeniem, mała skuteczność skrzeli itd.). W wyniku likwidacji tych usterek, powstała druga wersja samolotu PZL - 23 Karaś B. Miał on mocniejszy silnik (Bristol Pegasus VIII o mocy 680 KM, zlikwidowano skrzela, wprowadzono ulepszone wyprofilowanie przejścia pomiędzy stykiem kadłuba i skrzydła). Umowa z PZL opiewała na wyprodukowanie 210 samolotów w wersji B. Od jesieni 1936 r. zaczęto je dostarczać do pułków lotniczych. W drugiej połowie lat 30-tych, samolot PZL - 23 B Karaś stał się podstawowym samolotem liniowym, natomiast Karasie w wersji A wycofano do szkolnictwa. Pełniąc służbę w Polskim Lotnictwie Wojskowym, Karasie wykorzystano w kilku większych akcjach. W 1937 r. dywizjon Karasi B z 1 P.L. wykonał pokazowe ostre bombardowanie małej stacji kolejowej na linii Chełm - Brześć n/B. Kilka dywizjonów liniowych skoncentrowano na lotnisku Wilno - Porubanek w ramach demonstracji siły wobec sąsiadującej Litwy, natomiast w październiku 1938 r. kilkanaście Karasi z różnych pułków stacjonowało na lotnisku w Aleksandrowie, zabezpieczając zajęcie Zaolzia. Zgodnie z zasadami użycie Karasi, przeznaczano je do wykonywania zadań interwencyjnych. W kampanii wrześniowej wykonywały one niektóre zadania bojowe i rozpoznanie z powietrza. Samoloty wchodzące w skład eskadr armijnych bombardowały kolumny pancerne, wykonywały dalekie rajdy rozpoznawcze, na terytoria Niemiec, Słowacji i Prus Wschodnich. Pierwszym zbombardowanym obiektem na terytorium przeciwnika była fabryka w rejonie Oławy. Bombardowano obiekty strategiczne na terenie Prus Wschodnich. Duża liczba wykonywanych zadań spowodowała ok. 90% straty w samolotach. Ogółem w kampanii wrześniowej zestrzelono 112 Karasi, a do Rumunii ewakuowano zaledwie 11 maszyn (trzy z 31 eskadry i osiem z 24 eskadry rozpoznawczej). Oprócz tego, w Rumunii znalazło się 30 Karasi w wersji A z CWL - 1 (przekroczyły granice w dniu 16.09 1939 r.). Po włączeniu Rumunii do Paktu Trzech w internowanych Karasiach wymieniono uzbrojenie na niemieckie i sformowano z nich eskadrę rozpoznawczą i szkolno-treningową. Rumunie używali Karasi na froncie wschodnim. Ostatni Karaś wykorzystywany był w Rumunii do 1946 r., jako holownik celu powietrznego.

  • Skala: 1:48
  • Wiek: 14+
  • Model plastikowy
  • Skala 1:48
  • Seria 13
  • Kalkomanie
  • Części fototrawione


Skład zestawu:

  • Plastikowy model do sklejania
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
  • Oceń

Jakość
Funkcjonalność
Cena
Podpis
Opinia

➡️ GRATISY OD EKSTRAZABAWKI.PL
PODAJ IMIĘ DZIECKA W FORMULARZU ZAMÓWIENIA

Do każdego zakupionego u nas autka na akumulator dla dziecka dodajemy** unikalny zestaw gratisów!

image

- 2x TABLICA REJESTRACYJNA - PODAJ IMIE
W FORMULARZU ZAMÓWIENIA*

- PRAWO JAZDY*

- E-BOOK - 14 POMYSŁÓW NA ZABAWY Z AUTEM***

- SMYCZ*

- POKROWIEC NA PRAWO JAZDY*

* W PRZYPADKU BRAKU IMIENIA WYSYŁAMY UNIWERSALNY ZESTAW DO SAMODZIELNEGO WYPEŁNIENIA

* PRAWO JAZDY DO SAMODZIELNEGO UZUPEŁNIENIA Z MIEJSCEM NA WKLEJENIE ZDJĘCIA

** ZESTAW, W NIEKTÓRYCH PRZYPADKACH WYSYŁANY JEST LISTEM POLECONYM JAKO ODBRĘBNA PRZESYŁKA

*** E-BOOK W PDF WYSYŁANY JEST NA ADRES E-MAIL Z ZAMÓWIENIA

DO KAŻDEGO AUTA GRATIS - UNIKALNY PORADNIK EKSTRAZABAWKI.PL! 

JAK UROZMAICIĆ ZABAWY Z AUTEM?!

 

 


 

RANKING AUT NA AKUMULATOR DLA DZIECI EKSTRAZABAWKI.PL

Rzetelny ranking najpopularniejszych aut na akumulator dla dzieci sporządzony według statystyk sprzedanych kilkuset pojazdów w naszym sklepie podczas ostatnich miesięcy

Ranking-Aut-na-akumulator.jpg

RANKING MOTORÓW NA AKUMULATOR DLA DZIECI EKSTRAZABAWKI.PL

Rzetelny ranking najpopularniejszych motorków na akumulator dla dzieci sporządzony według statystyk sprzedanych kilkuset motorów w naszym sklepie podczas ostatnich miesięcy

Ranking-motorków-na-akumulator.jpg


 

INFOLINIA

+48 505 644 922

Ceneo-opinie-ekstrazabawki Dodaj Opinie Ceneo EkstraZabawki.pl